0
0,00  0 elementów

Brak produktów w koszyku.

Ads
Audyty
Content marketing
Social media
Szkolenia
Tworzenie stron
Depozycjonowanie
ERP
Pozycjonowanie
Pozycjonowanie Google Maps
Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie Afryka
Pozycjonowanie Australia i Oceania
Pozycjonowanie Azja
Pozycjonowanie Ameryka
Pozycjonowanie Europa
Optymalizacja techniczna
Link Building
Strategia PR
Content PR
Media Relations
Kryzysowe działania PR
Social Media PR
SEO i Digital PR
Monitoring i analiza PR
Szkolenia PR

Testy A/B

Testy A/B – jak przebiegają i jakie dają korzyści

Do przeprowadzania testów A/B przyznaje się aż 44% firm. Serwis econsultancy.com informuje, że aż 70% firm przeprowadzających testy A/B, zwiększyło dzięki nim konwersję. To najlepszy dowód na efektywność testów A/B. Na czym polega ich fenomen i z czego wynika stale rosnąca popularność?

Testy A/B polegają na porównaniu dwóch wersji strony w celu wybrania tej, która lepiej realizuje założone zadania, czyli np. lepiej sprzedaje. Dzięki testom A/B wiemy, jakie rozwiązania sprawdzają się świetnie, a z jakich lepiej zrezygnować. A stąd już prosta droga to zwiększenia konwersji.

Wystarczy odpowiednia optymalizacja strony, by ułatwiać użytkownikom ścieżkę zakupową, poprawić customer experience i realnie podnieść konwersję.

 

TESTY A/B

Jak wykonać testy A/B?

Zanim rozpoczniemy test A/B, powinniśmy oszacować, ilu użytkowników potrzebujemy, aby osiągnąć wyniki istotne statystycznie. To podstawowy warunek, aby rezultaty testów były miarodajne. Narzędzie do testowania powinno być zintegrowane z narzędziem do śledzenia ruchu, jak np. Google Analytics. Więcej o Google Analytics przeczytasz tutaj: https://www.seosem24.pl/uslugi/analityka/google-analytics/

Testy A/B pozwalają nam porównać strony różniące się jedną cechą (np. kolorem buttonów), lub wieloma cechami. Ważne jest jednak to, że w jednym badaniu możliwe jest porównanie wyłącznie jednej zmiennej. Z reguły porównuje się aktualną wersję strony internetowej (A) z wersją alternatywną (B), której efektywność chcemy zweryfikować. A samo badanie polega na porównaniu współczynników konwersji przy tym samym odsetku ruchu.

Jeśli chcemy, aby test był możliwie najbardziej wiarygodny, powinien trwać co najmniej jeden cykl gospodarczy. Ludzie często potrzebują czasu i wielokrotnych „spotkań” z marką, by dostatecznie jej zaufać i podjąć działanie. Cierpliwość i systematyczność przyniosą najlepsze efekty!

Najważniejsze korzyści płynące z testów A/B

  • Są bardzo proste do przeprowadzenia
  • Można przeprowadzić je przy użyciu darmowych narzędzi
  • Dostarczają wiarygodnych danych
  • Pozwalają na bieżąco modyfikować strukturę strony oraz wygląd layoutu
  • Ich wyniki łatwo zinterpretować

 


0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Skontaktuj się z nami!

    chevron-down